by Louise Walsh Internationals

Behandlingen utförs av Elit diplomerad Plasma Pen terapeut Ida Vikberg.

Detta är en ickekirurgisk behandling - den hetaste nyheten inom skönhetsindustrin. En revolutionerande elektrostatisk teknologi som gör det möjligt att strama upp slapp hud, påsar och rynkor, utan vare sig kniv eller injektioner.
Behandlingen är ytlig, dvs. man sticker aldrig hål på huden eller jobbar inuti huden vilket minskar infektionsrisken avsevärt.
Det är obligatoriskt för att alla våra potentiella klienter att ha en konsultation. Under konsultationen kommer vi att undersöka det tänkta behandlingsområdet, undersöka huden och tala om behandlingsalternativen för att kunna hjälpa dig som kund att välja den plasma pen behandling som passar dig bäst.

Behandlingsområden:

Ombrybryn
  • Ögonlock
  • Under ögonen
  • Kråksparkar
  • Rynkor
  • Brynlyft
  • Läppförstoring
  • Rynkor runt munnen
  • Halsen
  • Dekolltage
  • Korrigering av ärr
  • Bristningar
  • Milier
  • Gropar och ojämnheter
  • Leverfläckar
  • Skin tags

Även lös hud på kroppen går att korrigera, såsom överskottshud på knän, lår, armbågar och händer etc.

Behandling:

På Plasma pennans topp finns en elektrod som konverterar ström till en elektriskplastisk impuls. När plasma pennans topp kommer nära huden skapas en plasma blixt av syre och kväve. Under en tiondels sekund öppnas en microkanal i huden och värme från plasmablixten gör att överflödig vätska ångas ut ur huden, vilket resulterar i en omedelbar åtstramning. Den ytliga "skadan" som uppstår stimulerar hudens självläkning och kollagen produktion.

Före din behandling:

Målet med denna behandling är att sätta igång sårläknings processen och just därför bör du undvika NASAID läkemedel 1 vecka innan och efter behandlingen. Till denna grupp hör smärtstillande läkemedel som hämmar inflammation så som ibuprofen, diklofenak, naproxen, nabumenton och acetylsalicylsyra.
Innan behandlingen kan påbörjas bedövas huden. Direkt efter behandlingen syns rodnad och bruna torra prickar, detta är intorkad hud. Dessa kommer att ramla av inom en veckas tid. Det är helt normalt att svullnad kan uppstå några dagar efter behandlingen, detta kan dämpas med kyl block. En viss sveda kan uppträda under något dygn.

Efter din behandling:

fter behandlingen skall det behandlade området smörjas med Collodial Silver Gel. Denna gel ingår i behandlingens priset.
Collodial silver gel är en antibakteriell och antiseptisk gel som förhindrar infektioner och bakterietillväxt.
Den innehåller även aloe vera som hjälper till att återfukta huden. Det finnes även möjlighet att få med lite täckande Aftercare Balm (fungerar som foundation) för att täcka prickarna.
Efter behandlingen skall det behandlade området smörjas med solskyddsfaktor 50+ minst 3 månader, för att undvika risk för hyperpigmentering etc.
Undvik alla direkta värmekällor som tex sol, uv strålning, bastu osv i minst två veckor.
Undvik att använda några kosmetiska produkter förrän minst 4 dagar efter behandlingen.
Läkningstiden för en plasma pen behandling är ca 10-12 veckor. Resultatet blir bättre och bättre med tiden. Utöver den omedelbara uppstramningen kan den lyftande och åtdragande effekten öka under 8-12 veckor efter din behandling.

Resultat och hållbarhet:

Resultatet är individuellt och är beroende på hudtyp, ålder och behandlingsområde. Man kan bara strama åt en viss mängd hud vid varje behandlingstillfälle, så personer med mycket överskottshud kan behöva flera behandlingar.
Behandlingens resultat är permanent, huden fortsätter dock att åldras som vanligt efteråt.

Kontraindikationer:

• Har behandlas med cortison, filler och botox injektion vid behandlingsområdet under den senaste månaden. Även laser och kemisk peeling.
  • Cancer
  • Infektioner, aktiva eller systematiska
  • Hepatit
  • Graviditet eller amning
  • Allergi mot vanliga bedövningsmedel
  • Autoimmuna sjukdomar
  • Pacemaker
  • Blödarsjuka
  • Blodförtunnande medicin
  • Keloid
  • Vitiligo
  • Naturligt brun eller mörk hy pga stor risk för hyperpigmentering.

Vi utför inte plasma pen behandlingar på personer under 18 år.